donderdag 5 april 2012

Ding 30 Google Books en e- books

Zoals altijd, eerst maar weer de informatie behorend bij het betreffende ding, doorlezen en bekijken. Wat mij triggerde in het filmpje over de Expresso Bookmachine, was een opmerking van Jason Epstein (de bedenker van de machine) "digital content is fragile" Gisteravond lag een behoorlijk deel van communicatie in de Randstad plat door een brand bij oa Vodafone. Geen telefoon, geen internet etc. Natuurlijk is dat geen reden om dit soort ontwikkelingen stop te zetten, maar het geeft wel aan dat wij als maatschappij ontzettend kwetsbaar en afhankelijk van apparaten worden. Dus dat oude, papieren boek speelt bij mij nog steeds een hoofdrol.
Ronddwalen op Google e-books, was helaas niet mogelijk omdat dit niet beschikbaar is in ons land. Wel heb ik met behulp van de geavanceerde zoekmethode gezocht in GoogleBooks. Ik zag wel een aantal interessante zaken voorbijkomen. Al sinds een paar jaar loop ik te dubben over de aanschaf van een e-reader, maar ik twijfel nog steeds. Het lijkt mij reuze handig als je een verre (vliegtuig) reis maakt. Voor mij is vakantie ook : heeeeeel, veel boeken lezen en dat is altijd een reuze gesjouw.

1 opmerking:

  1. Misschien moet je de e-reader van de bibliotheek eens huren voor je vakantie of om gewoon eens uit te proberen. Het is wel aanlokkelijk zo'n licht ding mee te nemen waar veel op staat. Het is in ieder geval goed om van de ontwikkelingen op de hoogte te zijn. Wij als bibliotheek gaan toch op beide sporen verder om onze klanten ten dienste te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen