maandag 27 april 2009

Web 2.0

Ding 9.

Een kleine beschouwing over web 2.0 toepassingen en mogelijkheden.

Over het inzetten van een weblog twijfel ik, misschien is het professioneel te gebruiken, maar het kost wel veel tijd. Bij de start van 23 dingen was ik niet zo positief over een weblog. Zelf heb ik er niet zo'n behoefte aan mijn privézaken dmv een weblog bekend te maken.

Voor mensen die een lange reis maken of een tijdje niet in de running zijn (bv ziek zijn) kan het een handige manier zijn om in contact met anderen te blijven. Intussen ontdek ik meer mogelijkheden en ben ik al heel wat positiever dan bij de start.

Rss kan een handig middel zijn om up to date te blijven, wel heel selectief zijn, ik heb intussen alweer enkele feeds verwijderd!

De mogelijkheden van foto's zijn oneindig, daar kan onze site ook mee opgevrolijkt worden lijkt mij. Komen we misschien een beetje af van het stoffige biebimago!

Alle online handigheidjes bieden veel mogelijkheden. Voorbeeld hiervan de ELO (Elektronische Leer Omgeving ) bij mijn dochter op het Voortgezet Onderwijs. Zoiets zou voor de bibliotheek ook heel goed kunnen.

1 opmerking:

  1. Een weblog hoeft natuurlijk niet over privé-zaken te gaan: het is ook leuk ter attendering op nieuwtjes enz. Bedoel je die ELO voor de klanten of voor de communicatie van het personeel onderling?

    BeantwoordenVerwijderen