woensdag 20 mei 2009

Ding 23 Evalueer wat je hebt geleerd

Examentijd: De vlag in top

Wat mijzelf heel erg verbaasde was hoe leuk het schrijven van een weblog en het opvrolijken ervan is. Bij de start was ik redelijk negatief over weblogs, zoals julie ook kunnen lezen. Al doende merkte ik dat het een hele leuke manier van communiceren is.Dat is dus voor mij één van de verrassingen van 23 dingen.
Al die verschillende communities (Librathing bv) hoeven voor mij persoonlijk niet zo, ook dat gaf ik al aan in mijn weblog.Wel denk ik dat we als bibliotheek hiermee aan de slag moeten.Oneindig veel mogelijkheden, het kost allemaal zoveel tijd en daar zit voor mij het probleem: mijn dag is eigenlijk veel te kort voor al die "dingen"
Favoriete dingen persoonlijk: Flickr, foto's bewerken, You tube.
Voor het werk: Netvibes, blijf ik zeker gebruiken, Google Doc's, (wel nog iets meer oefenen!)en RSS vanzelfsprekend.
Natuurlijk ben ik heel benieuwd hoe wij als organisatie hiermee verder gaan. Graag hoor ik ook van de projectgroep! Ik hoop wel dat daar nog tijd en geld in geinvesteerd zal worden.
Verbeteringen: misschien nog iets meer artikelen vertalen, nu was het zo nu en dan wel even een kluif!
Nog leuk om te vertellen: ik heb ook andere mensen enthousiast gemaakt voor sommige Dingen uit dit programma (zie blog ding 20)
Ik ben blij dat SBMF het mogelijk maakte om deze 23 dingen te doen (al heb ik ook wel veel in eigen tijd gedaan).Kortom veel geleerd.
Maartje is momenteel bezig om te kijken of wij het onderwijs ook een dergelijk programma aan kunnen bieden, ik ben heel benieuwd welke kant dat op zal gaan.
Als laatste wil ik Maartje nog bedanken voor de ondersteuning.

1 opmerking: