maandag 19 maart 2012

25 Screencasting.

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden.... Screencasting is een filmpje van een gebruiker om iets uit te leggen. De informatie, behorend bij dit ding, heb ik doorgelezen en een aantal blogs van collega's bekeken. Op dit moment voel ik mij niet geroepen om zelf een screencast te maken. Daar zijn verschillende redenen voor, praktische, zoals geen microfoon, maar vooral omdat ik vind dat ik geen goede stem heb voor zoiets. Bovendien ben ik van mening ( met alle respect voor diegenen die wel een screencast hebebn gemaakt)dat de kwaliteit niet altijd even goed is. Dat heeft natuurlijk ook met het embedden te maken. Toepassingen voor de bibliotheek: misschien kunnen we iets maken voor de klassebezoeken, zodat de "uitleg "van de bibliothecaris wat ingekort kan worden.

1 opmerking:

  1. Ik zie ineens dat ik hier nog nooit op gereageerd heb. Je hebt uitstel gekregen voor het maken van een screencast. Je hebt er geen stem voor, maar je mag ook een screencast zonder geluid maken. Het gaat erom praktisch bezig te zijn en dingen uit te proberen, dus graag alsnog een screencast maken.

    BeantwoordenVerwijderen