woensdag 14 maart 2012

Ding 24 mediawijsheid

Woensdag 14 april 2012

De Mediawijsheidsquiz ging goed, vind ik zelf en dat was ook de uitslag van de test.
Behoorlijk wat algemene kennis en goed bekend met sociale netwerken en ik schijn bewust te zijn van de veiligheid en risico's! Ik heb de test snel gedaan en doordat ik soms de vragen te snel las, nog wat foutjes gemaakt. De laatste test werden er soms vragen met een ontkenning gesteld. KWESTIE VAN GOED LEZEN JITSKE. Leermoment: niet te snel willen:)
Rol mediawijsheid binnen de bibliotheek:
In opdracht van het MT heb ik een voorstel geschreven voor de invulling van een combinatiefunctionaris/mediacoach in Tytsjerksteradiel. Het onderdeel mediawijsheid komt vanaf groep 5 t/m 8 in verschillende programma's en projecten aan de orde in de deelnemende basisscholen. Voorbeelden hiervan: hoe vindt een leerling de goede bronnnen voor informatie, slim en velig internetten etc.

Tips voor de week van de mediawijsheid:
ook in de andere twee gemeenten van ons cluster programm's voor scholen aanbieden. Gebeurt nu ook al , maar de afname is nog niet optimaal. Misschien bij de scholen langsgaan?

15 maart, aanvulling:
Nadat ik mijn blog gepubliceerd had, bedacht ik dat we in ons cluster het project Movietrader gaan uitvoeren. Movietrader is voor de eerste 2 klassen van het Voortgezet Onderwijs. Goede invulling voor de week van de Mediawijsheid.

1 opmerking:

  1. Goed lezen als onderdeel van mediawijsheid is altijd belangrijk, maar kennelijk is je kennis goed op peil. Bedankt voor je tips voor de week van de mediawijsheid.

    BeantwoordenVerwijderen