maandag 19 maart 2012

26 Privacy en veiligheid

Als ik mijn eigen naam google, dan kom ik vooral werkgerelateerde zaken tegen. Bibliotheek 2.0, Kinderboekenweek 2.0, de brochure bibliotheek & basissschool, foto's van de Nationale voorleesdagen (geplaatst door een peuterspeelzaal, zonder dat dat mij is gevraagd!) etc. Allemaal onschuldig. Op de site van Jirnsum staat een foto van mij en mijn dochter in het Rijksdaggebouw in Berlijn. Geen schokkende zaken dus. Theo en Jeroen hebben vorig jaar tijdens een sectoroverleg uitleg gegeven over privacy etc. Naar mijn idee ben ik redelijk op de hoogte van de "gevaren"
















Collega Jeroen en Theo hebben tijdens een sectoroverleg in 2011 veel informatie gegeven over privacy en veiligheid.

2 opmerkingen:

  1. Het ziet ernaar uit (je zegt het zelf ook) dat je je goed bewust bent van persoonlijke privacy-issues. Ik ben daarom wel benieuwd welke rol je hiervoor voor de bibliotheek weggelegd ziet. En die foto van de peuterspeelzaal, ga je daar nog wat aan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeroen,
    De rol van de bibliotheek is naar mijn mening zeer belangrijk; er ligt zeker een taak voor ons. Ik heb natuurlijk veel te maken met het onderwijs. We bieden al programma's op dit gebied aan. Denk aan: slim en velig internetten, etc. En wat betreft die foto: ik sta er wel charmant op:) Het is al 4 jaar geleden, ik had het al veel eerder ontdekt en had er toen achteraan moeten gaan, want dit is natuurlijk niet zoals het hoort, zonder toestemmmning plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen